Vårens intågande

Blogg comebacken gick sådär kan jag lätt konstatera. Men det beror inte på att jag inte vill blogga utan på att jag har så jäkla mycket att göra på jobbet. Sjuka kollegor, nya vikarier, nationella prov och arbetsbördor utöver det jag redan innan hade. Jag är slut som människa när jag kommer hem.

Denna vecka har jag dock fått lite ny energi, solen skiner och idag tog jag på mig skinnjackan till jobbet. Jag älskar känslan av att våren kommer. Visserligen är jag en människa som alltid brukar bli lite deppig på våren men just nu finns det inget som kan sätta stopp för mig. Jag verkligen älskar jobbet, det är så himla kul. Det enda tråkiga är att min fantastiska kollega Martina, som varit vikarie hos oss i 7 veckor ska sluta. Jag gråter bara av tanken, jag har funnit en vän i henne och kommer sakna henne otroligt mycket. På måndag får jag två (!!!) nya kollegor (vikarier) och tanken på det ger mig ångest men det kanske blir minst lika bra som med Martina. Tre tjejer i ungefär samma ålder i ett arbetslag - kan bli succé!

Nu blir det kissrunda men kottarna och sen ett försök till att sova. Sova blir nog svårt ikväll då jag är så fylld av känslor att jag skulle kunna sprängas samt springa ett maratonlopp - två gånger om typ. Gillar den här känslan och hoppas den får stanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback