Cykel, väldigt mycket cykel

Det hör ju inte till vanligheterna att jag tränar. Promenader på sin höjd. Idag hade vi dock cykeldag med våra elever, vilket betydde att jag hade cykeln i Forshaga. När jag väl skulle hem gick ingen buss och det var strålande sol, så what the hell tänkte jag och cyklade hem. Det är 2.3 mil från Forshaga till Karlstad och i lite mer än en mil hade jag finfint väder. Sol och varmt. När det var en mil kvar började det spöregna! Det regnade så mycket att jag knapp ens såg något. Riktigt otrevligt. Efter fem (otroligt snabba  - eftersom det åskade och jag är rädd för åskan) kilometer slutade det regna. Jag drog dock inte ner på tempot eftersom åskan fortsatte.  Det tog ganska precis en timme för mig att komma hem och bortsett från regnet var det en trevlig tur. Kan hända att jag gör det igen, men troligtvis inte.

Nu är jag sjukt öm i baken! Det vore att uppfinna en mjuk och bekväm sadel som man inte får ont av när man är ovan att cykla.


Kommentarer
Postat av: emelie

Det finns sadelskydd med typ silikon i som ska vara himla sköna!! ;) Måste nog också köpa ett och ha på min uppsalacykel från 70-talet typ. Är ju så mycket stölder här i gettokvarteren så man vill ju inte lyxa till det för mycket menar jag!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback