Älskade barn

Fick en dopinbjudan på posten häromdagen. Det är bästa Carolines fina son Melwin som ska döpas. Jag har lovat att sjunga och har typ 20 dagar på mig att repa nu. Kan behövas för jag har inte sjunigt på länge. Det ska bli så kul! Synd bara att dopet hålls i Skålleruds kyrka, så jag kan inte repa med någon som spelar innan det är dags för dopet. Men det ska väl inte vara något omöjlighet, får hoppas att det finns någon bra version av låten på Youtube. Carro bad mig även sjunga ytterligare en låt, om jag ville, som jag fick bestämma själv. Så är det någon som vet en bra dop låt? Tipsa mig!!

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn

Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn



Sötaste Melwin!


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Den där sången fixar du att sjunga lätt:) Finns ju en uppsjö av andra sånger som skulle passa att ha med som "andrasång". Är det ngn speciell du funderar på eller nått kring det så fråga gärna. Ha en bra annandag påsk.


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback