Host, host. Host, host, host!

Som rubriken lyder har jag drabbats av en jäkla hosta. Har hostat konstat i över en vecka nu och det är lagom kul. Jag trodde att det var en hel vanlig förkylning men det hände aldrig något mer. Inget snor, inget slem (precis sånt här ni vill läsa om va?) bara ännu mera host. Så mycket hostande att jag nu är helt öm i halsen och det har satt sig på rösten. Låter som en liten kråka när jag pratar mellan hostattackerna.

Igår fick jag i alla fall nog och ringde sjukvårdsrådgivningen när jag kom hem för att kolla så att det inte kunde vara något allvarligt. Folk hade skrämt upp mig med att det kunde vara vad som helst, lunginflamation med mera och då blev jag nojig. Dom tyckte att jag skulle få träffa en läkare eftersom det hade gått så lång tid. Mitt fredagsmys inleddes på Gripen igår men en virrig men mycket trevlig läkare. Och lugn, bara lugn, jag är inte dödssjuk, jag har bara fått något som kallas Akut Bronkit (tror även det är samma sak som lutfrörskatarr, så Josephine; du kanske skulle satsa på att bli läkare. ) Fick en dyr jävel till hostmedecin utskriven och den gjorde underverk. Hittills har jag aldrig haft en hostmedecin som funkat men under natten har jag inte hostat nästan någonting. Helt underbart. Jag har sovit hela natten igenom för första gången på över en vecka.

Utvilad ska jag nu packa väskan och åka till kusinerna för dop. Ska bli kul att träffa lilla kusinbarnet Melker, men det blir inget snosa bebis eftersom det jag har smittar.


Kommentarer
Postat av: Josephine

Näeedå.. det läker av sig själv alldeles fint och hostan är nog borta snart. Förlåt att jag smittade dig i alla fall, var ju inte riktigt meningen, haha! Krya på dig och vi ses till veckan igen :-)

2010-01-16 @ 18:13:46

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback