Annimoll goes Körslaget

Idag hade bröderna Rongedal audition till körslaget här i Karlstad och jag bestämde mig för att söka. Vi köade utanför i drygt två timmar och väl inne blev det totalt kaos. Det var närmare 500 personer som var på plats och alla trängdes i det lilla cafét som finns i Värmlands Operans lokaler. Helt plötsligt blev det min tur och jag fick träffa den första juryn. Körde låten No One av Alicia Keys och gick vidare. Sen var det dags att vänta igen och ensam denna gång då tyvärr ingen av mina kompisar gick vidare. Sen blev det dags att gå in till Rongedals och där tog det tyvärr stopp. Men dom log stort undertiden jag sjöng så det verkade som att det tyckte det var rätt bra i alla fall.

Jag är stolt över att jag gjorde det. Enormt stolt över att jag gick vidare från första audition och sjukt stolt över att jag klarade av att sjunga för Rongedals. Nu är jag en erfarenhet rikare!


Go Rongedals i körslaget!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Klart dom tyckte du var bra! Du är jätteduktig. Det räcker kanske inte alltid med att vara bra när det är en kör liksom, handlar väl om balans i kören typ. Gäller att ha tur också, så dom inte har för många "lika" redan... Inte för att jag är nått musikproffs men.

Postat av: HUSnrNIO

Så otroligt kul:-D Vad bra du är och vad modigt av dig!

2010-02-28 @ 17:23:10
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback