Hej mitt vinterland (del två)

Som jag sa igår. Idag skulle det bli leka i snön. Och det blev det. Jag, min syster och två grannbarn har idag byggt en baouta snölykta. Den är faktiskt så stor att jag får plats i den. Det tog oss några timmar och nu är jag riktigt frusen om tårna. Så slog mig ner här ett tag för att ladda upp inför ett eventuellt pulkaåk ikväll.


image271
Den stora lyktan och min syster som kikar upp bakom.


image270

Jag stolt som sjutton i snölyktan - som inte har några ljus i sig än. I skrivandets stund är min käre far och köper marshaller som vi ska sätta i den. Lägg märke till att min syster (24 år) även har inrett med fåtölj, bord, tavla, och toalett.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad fint det blev tycker jag! Jag är så stolt.. Fast du, lykta stavas med k, inte ck...
Och för er som undrar: Den blåa hinken är tänkt som toalett...

2008-01-06 @ 17:52:48
Postat av: Emelie

Finaste grottan ever. Finns den kvar trots de envisa blasket som kom?

Postat av: koko

ÅHHHHHHHHHHH! SNYGG :D, oj vad häftig, men sådan skulle jag vilja ha permanent!

2008-01-09 @ 16:57:11

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback