Dagens argt

1. Tele2. Skaffade för några månader sedan ett abonnemang hos tele2 där man får skicka 3000 gratis sms i månaden till valfri operatör för endast 39 kronor i månaden. Det kändes kalas för mig som gärna skickar sms och som i vanliga fall snålat för att inte göra av med så mycket pengar i månaden. Min syster som även hon skaffat detta abonnemang ringde deras kundtjänst innan för att kolla om detta med fria sms gällde till utlandet också och fick svaret att det gör det. Men nu har vi fått veta att utlandssms inte alls är gratis. Och idag fick jag en faktura på 169:-. Visst det kanske inte låter mycket, men för mig som i vanliga fall brukade göra slut på kanske 50 kronor i månade är det mycket. Nu har jag ju inte snålat och skickat en massa sms till mina vänner i Norge som kanske bara innehållit ordet Ok. Nej, fy för tele2.

2. Karlstadbuss och deras störda chaufförer. Det här är egentligen gårdagens arg men jag är fortfarande arg över det. Igår när jag kom tillbaka till stan efter att ha jobbat så såg jag att min buss stog på torget. Jag springer då för att hinna med den. Samtidigt som jag närmar mig åker bussen och jag springer ikapp och bankar på dörren. Vad gör chauförhelvetet tror ni? Bromsa in, tittar på mig genom dörren och sen kör han iväg. En sån jävla idiot. Så otroligt småsint, men man kanske inte kan vara annat när man är 50+, fet och busschaufför.

3. Mig själv och min klantighet. Att jag lyckats sätta mobilen på ljudlös igår och inte kom ihåg det - och alltså glömt att sätt på ljudet igen. Och självklart missade jag att dom ringde från dagis i morse. Misstänker att det var dom i alla fall, det var skyddat nummer och då brukar det ju vara dom. Så där missade jag lite pengar.

Hoppas argheten lägger sig snart. Men det gör den nog, som en liten tröst i det hela känns det i alla fall bra att jag har jobbat lite  nu och ska jobba ännu mer, samt att jag ska klippa mig och kanske göra nåt ytterligare för en väldigt billig peng idag.

EDIT: Dagens argt 3 är nu inaktuellt. Två minuter efter att inlägget var publicerat ringde dom igen och ville bara att jag skulle komma tidigare imorgon. Så istället för halv två till fem ska jag nu jobba halv tio till fem. Jisses vad dom är sjuka hela tiden på det här dagiset. Men det tackar jag för!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är ALLTID en hake med telefonierbjudanden!

Postat av: Abdulvanja

Great site keep up the good work

2010-02-02 @ 11:54:49
URL: http://abdulvanja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback