Adolf Hitler, 3 år - här står väl inte allt rätt till va?

Herre gud, jag såg just ett insalg på Aftonbladet TV om en man i USA som har döpt din son till Adolf Hitler. Allt kan ju inte stå rätt till i hjärnan på denna man? Okej, han har rätt till att döpa sin son till vad han vill men just Adolf Hitler är väl att ta i lite, för att inte säga väldigt mycket. De valde just namnet Adolf Hitler eftersom ingen annan med all säkerhet kommer att vilja döpa sin son till det, och de ville ha ett så unikt namn som möjligt. Och som om det inte vore nog har han även döpt sina två flickr till JoceyLynn Aryan Nation och Honzlynn Hinleer Jeannie. Här hittade jag en artikel/text/blogginlägg om familjen med beskrivning om bakgrunden till flickornas namn:


"Aryan Nation" comes from the militant and relegious group of white supremists that, to a large degree idolized Hitler and his movement during world war II and post war germany.

Honszlynn Hinleer Jeannie Cambell was named after Heinrich Luitpold Himmler, a Nazi german politician who was the leader of the Schutzstaffel under Adolf Hitler. Himmler pushed relentlessly for a master race of Nordic Aryans and was seeking to extinguish all other blood lines.

Mannen hävdar också att han själv inte är rasist eller nazist, han facineras bara av den tyska kulturen. Ja, jag undrar då det jag. Som grädden på moset så nekades lilla Adolf Hitler en födelsedagstårta till sin treårsdag, då bageriet inte ville skriva hans namn på tårtan, och nu överväger familjen att eventuellt lämna landet - kanske blir Tyskland deras nya hemland. Jag undrar hur han kommer att bemötas där och hur pojken kommer att bemötas vart han än kommer befinna sig. Det kan inte vara lätt att vara döpt efter denne man.

Klicka här
 om ni vill se TV-klippet på aftonbladet.


Kommentarer
Postat av: Number nine on Melon Lane

Stackars barn som kommer att behöva heta detta tills han är gammal nog att få byta själv. Bara för att de ville ha något orginellt namn på sitt barn. Otroligt!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback