Värmlands nya stolthet

Kan han heta Karl Petter Bergvall kanske? Och vara bonde från Säffle. Ja kanske. Riktigt söt är han i alla fall. Lite pinsamt att erkänna kanske, jag vet inte, men jag står för det. Han är söt. Och den där underbara dialekten han har. I vanliga fall brukar jag "skämmas" när jag hör någon prata värmländska på TV men när det gäller denna kille gör det liksom ingenting. Han är ju bonde så att han låter bonnig gör ju inget. Det ska bli spännande att se hur det går för honom, ska han hitta den stora kärleken måntro? En kan ju höppes i alle fall.


Karl Petter


Emelie, det var allt bra synd att du inte följde Camillas råd och sökte. Det hade säkert gått hur bra som helst. Du som bonnmora, det vet vi ju att du skulle passa som. Se bara på bilderna vi tog på dig.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, det är sant. Men lite festa kan man allt. Det ska synas att man left! I måttlig mäng. Ja, bonnlivet hade kanske varit bra för mig. Men jag hade helst velat bo hos en mjölkbonde då. Bodde jag med Karl Petter skulle jag bara förbjuda honom att skicka alla små kultingar på slakt. Som den djurvän jag är.

Postat av: Hilajn

Helt klart en söt en...

2007-10-16 @ 10:42:29
URL: http://hilajns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback