Lucia ger mig minnen

Idag är det kanske årets mysigaste dag. Jag älskar lucia och har alltid gjort. Mycket tack vare den alldeles underbara musiklärare jag hade under min högstadie tid. Hon gjorde alltid luciatågen till något alldeles extra. Det var väldigt speciellt och jag var alltid den enda som fick sjunga en hel låt solo. Alla andra fick en vers här och där. Det var fina tider det. Och varje år vid den här tiden längtar jag tillbaka till högstadiet, till Yvonne och till skapagruppen.

Ikväll ska vi dock gå och se ett annat luciatåg, som också brukar vara en höjdare - i västerstrandskyrkan. Det ska bli riktigt mysigt. Så man får känna den där känslan av att snart är julen här. Helen, lycka till ikväll, det kommet gå kanon.



Kommentarer
Postat av: Hilajn

Stooort tack! Behövs i denna mastodantröra.


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback