Tifoverkstad

Att sy en OH-flagga som är 9*7,5 meter är faktiskt roligare än det låter.
Ja, det är sant.

Helgen har tillbringats i gympasalen på Orrholmskolan tillsammans med ett gäng andra människor som inte har något liv. Nej, jag börjar faktiskt misstänka att det är så. Det känns nästan som att det enda dom gör att att skissa på 2pinns motiv och liknande. Men det blir så himla bra.
Denna gång dök ett nytt stjärnskott upp - vid namn Erik. Han har målat världens snyggaste bild som ska vara på OH-flaggan. (För er obildade; OH-flagga = Overhead flagga, dvs. en sådan som man drar ner över allas huvuden.) Den här gången känner jag på mig att det kommer bli riktigt, riktigt bra. Mycket bättre än tidigare.
Jag själv har bidragit med min närvaro. Nej, denna gången har jag faktiskt gjort en hel del. Lördag förmiddag gick åt till att sy OH-flaggan, det var många remsor som skulle sys ihop och i rädslan att göra fel gjordes allting mycket nogrannt. Eftermiddagen spenderades på ståplats, äntligen tillbaka. Det var final i Nordic Trophy mellan Färjestad och Kärpät (?! hur nu det stavas). Färjestad gick ur tuneringen som segrare. Nu är vi inte bara bäst i Sverige utan även bäst i Norden.
Söndagen har ägnats åt att måla 2pinns. (För er obildade; 2pinns, eller två-pinns = En typ av minibanderoll. En lite tygbit med motiv på som hålls upp med hjälp av två pinnar på varje sida) Det blev riktigt bra faktiskt. Jag är förvånad över min skicklighet med penseln.
Absolut Färjestad, Pride of Wermland

Helgens #
# Det var kul att vara tillbaka på ståplats, men nivån på ramsorna var inte allt för hög.
# Tifo-gruppen gör ett himla bra jobb. I år kommer det vara riktigt snyggt på ståplats.
# De nya reglerna är verkligen fjantiga.
# De nya tröjorna var rätt snygga faktiskt.

Förövrigt så har jag bestämt mig för att se framåt, mot morgondagen och vidare.

Vi ses i helvetet - jo tack, för där kommer ju du hamna i alla fall, Niklas. ;)


Kommentarer
Postat av: Makaom

I love this page.


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback