Premiär: Färjestad - Luleå och ett misslyckat TIFO

Premiären är avklarad, med blandade känslor. Det var med ett äntligen som jag satte mig i bilen och åkte mot Färjestad, men det var också med en suck. En suck för någonting – Jag vet inte varför men jag kände på mig att någonting skulle gå helt åt helvete. Att någonting eller någon skulle göra så att det där som man längtat efter så länge inte blev så kul som man hade hoppats. Pessimist, ja visst! Jag måste nog faktiskt säga att jag är nog lite pessimist. Även om det är omedvetet. Men mina farhågor besannades tyvärr. Någonting och någon/några lyckades förstöra det som ett gäng människor, däribland jag, arbetat flera timmar med, vårt TIFO. Jag tror att slutliga antalet timmar blev ungefär 30. 30 timmars nästintill onödigt arbete. Då kan man ju fråga sig varför gick då allt detta åt helvete? Svaret är enkelt. Brist på engagemang och viljan att hjälpa till från folket på ståplats och en irriterande ignorans från ljuskillen. Somliga har väldigt svårt att följa instruktioner, eller också struntar dom bara i att göra som man säger. Det är synd, väldigt synd – tänk vad bra det hade kunnat bli om alla bara hade hjälpts åt. Slå inte på flaggan – betyder SLÅ inte på flaggan, så gör då inte det. Håll upp guld arken – betyder HÅLL UPP guld arken, gör då det. Vik inte ihop dem och lägg dem i fickan och stå med armarna i kors. Dra ner flaggan – betyder DRA ner flaggan och håll kvar flaggan – betyder naturligtvis HÅLL kvar flaggan. Det var ett hästjobb som TIFO-gruppen och många andra hade gjort inför kvällen och vi alla hade stora förväntningar på klacken. Hjälpen fanns tyvärr inte där när den behövdes och i fortsättningen kanske inte folk ska vänta sig så mycket. Men aldrig ger vi upp! Sista kängan ska kastas på ljuskillen. Hur trög får man vara egentligen? Det borde vara förbud mot att vara så trög och ignorant som Du. Helt otroligt. Jag vet att Du hade blivit ombedd, fyrtalet gånger dessutom, att INTE blinka med ljuset under tiden som OH-flaggan var nere. Vad gör Du? Blinkar med ljusen konstant. Det är så himla ledsamt för att uttrycka det milt. Jag hoppas att det blir ändring. 

Det var ju inte bara tråkigheter
som hände under denna match. Inte att förglömma, det var ju elitseriepremiär, väntan var över och allvaret har börjat.Matchen var i det stora hela bra. Men betyget blir inte mer än bra, det blev en sådan besvikelse över att tifot inte klaffade att det tyvärr gick ut över matchen. Men känslan över att det äntligen har börjat igen var nästan obeskrivlig, Det låter lite töntigt och det är lite töntigt men jag brinner verkligen för det här. Just nu är hockeyn verkligen min passion i livet. I skrivandets stund, och även annars också, förundras jag verkligen över mitt otroliga engagemang. Hur kan jag som kommer från en totalt sportointresserad familj ha hamnat där jag är idag och verkligen älska och brinna för det så mycket som jag gör?Det måste ha varit ödet som förde mig till min första hockeymatch, jag som hatade och nästintill föraktade allt var idrott var. Tack ödet, eller vad det nu än var! 

 Resultatet blev slutligen 4-3 till Färjestad. Vinst för hemma laget med andra ord. Det var något positivt i allt negativt. I första perioden var Luleå det bättre laget men snart släppte det för Färjestad och vi vann, rättvist! Flertalet nya ramsor dök upp allt eftersom matchen pågick. En del otroligt bra och andra mindre bra. Klacken måste lära sig att sjunga långsammare! Det var kul att träffa alla människor igen. Vissa har man saknat, andra inte. Nu samlar vi krafter inför lördagen, finalrepris mellan Färjestad och Frölunda. Väl mött! 


Tifo-gruppen, stå på er. Arbeta vidare, ge inte upp. Ni är guld värda!

26307-67
Den otroligt snygga OH-flaggan!

OH-flaggan

OH-flaggan och banderollen under TIFOT.
26307-68

Kommentarer
Postat av: Vemundidunn

Really great site man!!

Postat av: Coach Outlet

I’m still waiting for some interesting thoughts from your side in your next post thanks.

2010-12-28 @ 06:47:21
URL: http://www.coach7stores.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback