Sveriges nya regering presenterad

Den nya regeringen är presenterad. Carl Bildt är ny utrikesminister. Det känns ganska bra, han är en rutinerad politiker som vet hur det fungerar. Honom kan jag känna förtroende för, även fast han är moderat. Samma sak med Fredik Reinfeldt, jag tror att han kommer att bli en bra statsminister, det är synd bara att han kandiderat för fel parti med fel åsikter.
Nu när valet har smält in en aning blickar jag frammåt mot de nya fyra åren med spänning. Det känns spännande och jag är nyfiken på hur arbetet inom alliansen ska gå.

Fredrik Reinfeldt höll ett långt och tråkigt tal innan regeringen slutligen utsågs. Om han ska bli en bra stadsminister måste han lära sig sina tal utantill, inte hela talen kanske, men i alla fall bitar av dem. Han får inte stå som han gjorde idag och läsa innantill. Det ser illa ut Fredrik!

Det är inte många kända namn i regeringen. Nu måste man lära sig en hel del nytt. De enda som man i stort sett känner igen är ju, Pappa Fredrik Reinfeldt (m) som blev statsminister, Mamma Maud Olofsson (c) som blev ställföreträdande stadsminister och näringsminister, Sonen Göran Hägglund (kd) som blev socialminister och morbror Lars Leijonborg (fp) som blev utbildningsminister och så självklart farfar Carl Bildt.

Lycka till alliansen!

Kommentarer
Postat av: Torkel

Uno straise Qatro single sais, thanx


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback