Jul, jul strålande jul

Det börjar faktiskt kännas att det lackar mot jul. Jag börjar få julkänslor och längtar verkligen. I år har jag inte önskat mig någonting. Jag tror jag har blivit såpass gammal att jag tycker att det är roligare att ge än att få. Ett steg mot vuxenvärlden kanske?

Det var i fredags som julkänslorna började komma krypandes. Jag tog bussen till Örebro för att baka julgodis med Ida, Anton och Joel. Fem olika sorter blev det och inget blev misslyckat. Det dracks egenhändigt brygd glögg och julmusiken strömmade ur högtalarna i bakgrunden. Det var riktigt mysigt.  Senare på kvällen bjöds det på trerätters middag och vin även det egenhändigt bryggt.

Idag ska det bakas julgodis än en gång. Man kan ju tro att jag har dålig fantasi men idag står det årliga julpysslet på schemat. Ända sedan jag var liten har vår familj och familjen Hardestam alltid julpysslat. Det är en mysig tradition och jag tror aldrig jag kommer bli för gammal för det.

Förövrigt tror jag att Peter Jöbacks jullåt Decembernatt (Hallelujah) är det bästa av dem alla. Egentligen kanske den inte är så bra, men jag är så otroligt svag för orginal låten Hallelujah och älskar därmed denna låt också.

Åh, jul, jul älskade jul!

Kommentarer
Postat av: Sara

Halla dar, apropa jul, har ni bestamt er for vart ni ska fira jul an? Vi vet inte.. Kanske pa en o nanstans, kanske hos Rollee.. KRAM, saknar dig! Tack for mailet med det vackra kortet pa dig!!

2006-12-12 @ 08:01:06
Postat av: Fredrik

Peter Jöbacks julskiva är bra =)

Ha det


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback