Illa, jag mår illa!

Mycket sjukdomsgnäll nu men så är det ibland. Idag vaknade jag upp med den vidrigaste huvudvärken man kan tänka sig. Det gjorde så ont att jag inte kunde ligga kvar i sängen, inte kunde sitta upp, inte kunde stå, inte kunde gå. Ni fattar. Tog två tabletter och la mig igen med en kall handduk på pannan. Det smärtade så jag grät. Efter 20 minuter började det avta och jag kunde slappna av lite. Men då övegår illamåendet till en riktigt härlig kväljnings-kavalkad som avslutades med att rusa till toaletten och tömma maginnheållet. Fantastisk start på morgonen.

Fick i mig lite frukost tillslut iaf, och tog mig till skolan en timme senare än tänkt. Repade musikalen och gick på halvfart. Åkte hem, la mig i soffan och sov mellan halv fyra och halv sex. Vaknade upp med huvudvärk och illamående. Underbart. Nu ska jag försöka få i mig lite mat och sen ska jag nog gå och lägga mig. Imorgon måste jag må bra, för då är det dags för uppspelning av musikalen på Vålbergsskolan.

Snart måste jag få bli frisk. Idag har ju haft två åkommor, luftrörskatarren och migränen. Vad blir det imorgon?Jag längtar till lördag, då ska jag ha kul, varesig jag är frisk eller ej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback