Fruktansvärt god kladdkaka

Tänkte passa på att bjuda på ett recept på en kladdkaka som jag gjorde igår. Fruktansvärt god. Smälter i munnen. Så här kommer den, Moster-Carinas-kladdkaka:

4 ägg
                                Vispas pösigt
2 dl Socker             



200 gram smör
                                             Smältes
200 gram blockchoklad



2 dl mjöl
                               Blandas
1 tsk bakpulver


Blanda chokladen och äggsockret. Vänd ner mjölblandningen. In i ugnen 225 grader i 14 minuter, Njut!


Kladdkakan på bilden har inget med texten att göra
.

Kommentarer
Postat av: Stina

Det där receptet ska jag prova.. Mina kladdkakor blir alltid så torra nuförtiden. Jag har lixom tappat stinget.. Hehe. Så kul att du skrev den bildtexten också! :)

Postat av: Sara och Dagmar

Den är verkligen sjuuukt god!!! Vi har ätit den i påsk, mums!!

2009-04-15 @ 20:21:46
URL: http://minhunddagmar.blogg.se/
Postat av: Anna

Stina: Prova den. Asgod och kladdig! :D Haha jag ibland är jag lite rolig faktiskt. ;P



Sara; OH YES!

2009-04-15 @ 22:51:44
URL: http://annimoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback