Ett löfte, eller mer ett konstaterande

Ibland funderar jag på om jag kanske är världens lataste människa. Jag bara älskar att ligga i sängen under täcket och glo på tv. Jag verkligen avskyr att träna, gå är den enda form av träning som jag gillar och hur kul är det egentligen?


Må hända att jag faktiskt är smal men det kommer jag nog inte få va resten av livet om jag fortsätter såhär. En vacker dag kommer jag vakna och ha gått upp flera kilo. Och jag skulle förtjäna vart enda ett med tanke på hur jag lever. Jag bara äter, äter och äter. Och inte gör jag mig av med det, mer än den naturliga vägen vill säga. Dock går jag ju inte upp ett ynka kilo och har alltid tyckt att då kan jag ju fortsätta. Men det kommer att straffa sig, om inte på utsidan så på insidan. Jag kanske dör i förtid, si sådär vid 25 års ålder.


Nu har jag bestämt mig. 2008 blir året då jag börjar ta hand om min kropp. Jag ska inte sluta äta varken mat, godis eller andra saker som jag nu kan stoppa i mig. Däremot ska jag röra mer på mig. Det kommer både jag och min kropp må bra av.


Och tro nu inte, för allt i världen, att jag tycker att det är fel med några extra kilon, eller att jag är rädd för att gå upp i vikt. Så är det verkligen inte. Det här handlar bara om att jag vill att min kropp ska må bra så att den orkar bära mig resten av livet.


Jaha, så var det sagt. Men bara för att man har sagt en sak måste man hålla det då? Det kommer ju aldrig att gå. Jag hatar ju som sagt att träna.


Kommentarer
Postat av: Stina

Snälla, dö inte vid 25! Btw, jag har också en blogg nu =P

Postat av: k

HAHA.. du kommer aldrig gå upp endå :D. men bra försölk-. får se när jag orkar och ta tag i bloggen! ÅH.. trölööööööööööööt.

2008-01-04 @ 16:43:25

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback