Väntan på besked

Här sitter jag nu i väntan på besked. Hur ska matchen sluta? Mitt tips: Modo får poängen.
Troligtvis hade inte Färjestad lyckats vinna matchen även om den hade spelats klart som vanligt. Fast... miralket i Jönköping - men sånt händer väl bara en gång? Eller?! Visserligen återstod det ca åtta minuter av matchen, men nej jag tror inte att Färjestad hade lyckats vända. Även om de just skulle teka för spel fem mot tre.

Innerst inne hoppas jag att matchen kommer att spelar klart. Annars ger man vika för de som ringde in bombhotet. Dessutom blir det mer rättvist om matchen faktiskt fullföljs. Det återsod ju som sagt ungefär åtta minuter och allt kan ju faktiskt hända. Även om jag som sagt var tvivlar på att det hade hänt eller kommer att hända. Modo spelade bättre och var värda att vinna matchen.
Den som väntar får se. Klockan tolv samlas hockeyförbundet samt de två lagen för att besluta hur man ska göra.



Förövrigt anser jag att personerna som gjorde detta borde straffas. Jag hoppas verkligen att man får tag på dem.  Så jävla barnsligt och onödigt.
Annars anser jag också att tömmningen av arenan gick bra, snabbt och smidigt. Informationen vad dock ganska dålig. Helt plötsligt reste sig sittplats upp och gick ut. Vi på ståplats förstog ingenting. Tydligen hade en speakerröst talat om i högtalarna att "arenan måste utrymmas, uppsök närmaste nödutgång". Vi som stog på ståplats och skrålade för full hals hörde inte denna speakerröst och stog kvar ett bra tag innan vi också gick ut. Väl utanför så var informationen fortfarande lika dålig. Stå kvar och invänta information var det enda svaret man fick. Informationen kom aldrig och tillslut gav vi upp och gick hem.

Det ordnandes ett tifo igår, något jag fick beskåda från etage två mitt emot ståplats, genom en kameralins. Det var riktigt snyggt. Bra jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback