Jag tänker ofta på dig

Jag tänker på min pappa nästan varje dag. Jag ser hans ansikte framför mig och jag saknar honom. Jag tänker på hur allt kommer känns den 16/8 i år. Då har det gått 365 dagar, ett helt år. Trots att det är ganska långt kvar tills dess går mycket av min ork åt till att bygga upp energi inför denna dag. Jag borde inte tänka så långt fram egentligen, framförallt inte eftersom det känns så jobbigt. Men jag kan inte låta bli. Jag är sådan som person, jag måste förbereda mig.

Jag kan inte fatta att det har gått så lång tid sen jag sist såg honom. Min fina, fantastiska pappa. Jag kan inte heller fatta att jag har utvecklats så mycket som person under den här tiden. Att jag har skaffat hund, flyttat till ny lägenheten, skaffat nya vänner, varit jätteglad och jätteledsen, firat ett SM-GULD, blivit bra (eller ja, bättre i alla fall) på matte osv. Och vad jag absolut inte kan fatta är att livet går vidare. Men det gör det och det är jag glad för. Jag älskar livet samtidigt som jag hatar det ibland men jag vill absolut inte byta bort det.

Jag saknar dig finaste, bästa pappa. Jag älskar dig flera miljoner gånger runt jorden och tillbaka igen.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag är så stolt över dig!

Postat av: Lina

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :)!

2011-07-12 @ 12:48:38
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback