Lyckorus

Igår var den bästa dagen på länge. Jag var så otroligt lycklig och det var länge sedan jag kände så. Jag var glad ända in i märgen och gick runt och bara log. Jag vet inte riktigt vad det berodde på men vädret var nog en bidragande fakor. Och den nya hunden jag fått i takt med att våren kommit.

Jag har inte torkat kiss inne på fem (!!) dagar. Jag har endast behövt plocka upp en pytteliten bajskorv. Och jag har en hund om älskar att vara ute. Min stora lycka igår började när jag och Herman var ute på en halvtimmes promenad i solen. Det var supervarmt och jag behövde inte ens knäppa jackan. Herman gick fint, framför mig och inte tre meter bakom som han har gjort hela vintern och han till och med sprang stundtals. Vi stannade på en gräsplätt och kastade en pinne som han fick jaga efter, emellanåt när han var nästan framme vid pinnen kallade jag in honom och han kom alla gånger. Han har blivit så himla duktig på inkallning.

Efter promenaden satte jag mig på cykeln och åkte in till stan. Jag shoppade välbehövliga saker till lördagens överraskning och lite saker till mig själv. Jag träffade också på Karin, som jag inte har träffaft på länge och vi hade en mysig eftermiddag på stan följd av en promenad.

Dagen avslutades hemma hos Sofia med henne, Rebecka och min syster och vi såg Färjestad spöa AIK. SÅ JÄVLA GÖTT. Glädjen och känslan av lycka finns kvar i kroppen även idag, om det blir lite varmare ska jag ta ytterligare en underbar promenad med min fina hund. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback