Färjestad - AIK 4-0

Vilken helg jag har haft. Lördagen var jättelyckad och uppskattad. Carro blev så chockad när vi stod, åtta stycken, i hennes kök när hon kom hem att hon först inte tyckte att det var alls kul att vi var där. När chocken lagt sig blev hon glad. Alla presenter blev väldigt uppskattade och designa-din-egen-body-stationen blev dagens höjdpunkt. När de kompisar som bor i Mellerud hade gått hem satt vi andra och snackade vidare, kollade på hockey (såg Färjestad spöa AIK ytterligare en gång!) och slutligen åkte vi in till Mellerud och käkade thaimat. Mycket mysig dag och jag längtar redan tillbaka.

Igår bar det av till Stockholm. Tillsammans med 30 andra idioter åkte jag buss dit för att kolla på hockey. Hälften var fortfarande fulla från gårdagen när dom klev på bussen och jag började ångra att jag åkte. Det spyddes ombord och när vi satt fast i bilkö började folk kissa i flaskor för dom kunde inte hålla sig. Hjälp, vad har jag för idioter till vänner. Mestadels satt vi lugna och fina tjejer längst fram för oss själva och nördade, typ sov. Jag gjorde dock en avstickare lite längre bak i bussen för att umgås med Marre en sväng. Det var då folk började kissa, typ ett säte bakom där han och jag satt. Det var tur att sällskapet var så bra, annars hade jag nog tagit den där nödhammaren och slagit sönder fönsterglaset och gått hem till Karlstad.

Färjestad vann matchen, som inte var speciellt bra. Och som vi missade de första typ 12 minutrarna av eftersom det var sån bilkö. Och sedan åkte vi hem igen. Trötta och lagom glada. Dagens höjdpunkt var när vi åkte bakom spelarbussen och jag fick PK att köra om. "Öj, kör om dom då, så vi kan spana lite. Och ligg jämsides en stund så jag hinner se vart Dick sitter". Det funkade, han körde om och dom garvade gott åt mig. Jag, Rebecka och Biffen spanade som fan in i bussen och Biffen tog till och med kort. Haha. Spelarna var dock så koncenterade att dom inte ens märkte dom galna och efterhängsna fansen som rullade förbi.

Det blev 4-0 i matcher till Färjestad. AIK, vad fan gör ni i slutspel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback