Grymt, Hoffmaestro!

Skulle uppdatera bloggen igår men det funkade inte att logga in så därför kommer det idag istället. I fredags, Valborgsmässofton tillika Emelie och Kungens födelsedag, var det dags för Hoffmaestro-spelning på Nöjesfabriken. Grymt enligt min mening. Och jag tror inte att jag är ensam om att tycka det.

Jag gillar Hoffmaestro, dom gör sjuktbra musik ,men när man bara lyssnar på deras musik gör den dem inte rättvisa. Det kan jag lugnt konstatera efter att ha sett dem live. Dem hade ett sånt jäkla driv och världens energi spelningen igenom.

Nöjesfabriken var fullproppat, det var nästintill bastuvärme och stämmningen var, trots att de flesta konsumerat alldles förmycket alkohol, på topp! Jag gick hem diriekt efter spelningen och var helt lyrisk. Jag brukar vara ganska kräsen när det gäller spelninger, jag gillar det mesta men jag brukar inte sväva på moln när jag går hem (om det inte är Winnerbäck som spelat - för den mannen kan inte misslyckas!). Jag är typ frälst. Jag vill se dem  igen, igen, igen!

Istämmer, för övrigt, i varenda ord som står i VF-recensionen,
här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback