Ibland blir det inte som man har tänkt sig

Hela veckan har jag laddat upp inför fredagkvällen. Det skulle bli tacos och idol med Josephine och Rebecka. Jag var taggad till tänderna och tyckte att det skulle bli såå mysigt. Strax efter fyra hämtar jag upp Rebecka vid hennes jobb och vi ska bege oss till Bergvik för att handla. Stax innan avfarten från E18 till Bergvik tvärnitar bilen framför mig (bilarna innan den bilen har gjort detsamma) jag slänger mig också på bromsen sekunden för sent och hinner inte stanna innan jag kör in i baken på den andra bilen. Smällen blev inget större och skadorna på den bilen och min front var knappt märkbara, en trasig lyckta och en repig stötfångare. Men i backspegeln ser jag hur bilen bakom mig kommer i en rasande fart och inser snabbt att han inte kommer hinna stanna och så smäller det till rejält. Min baklucka är helt mos och bilen är skev så att bakdörrarna inte går att öppna, bilen som körde in i mig är också helt mosad.

Ambulans, polis och räddningstjänst var snabbt på plats och vi fick nackkragar samt åka ambulans in till sjukhuset. Väl där fick vi ligga på rygg helt stilla i drygt två timmar för att inte förvärra några ev. rygg/nackskador i väntan på röntgen. Blev väl omhändertagna av sjukvårdspersonalen som ska ha en fet ros för sitt sätt att handskas med sina patienter! När röntgen var avklarad och bilderna granskade fick vi äntligen ta av oss kragarna och resa oss upp, stela och svaga.

Det var en riktigt otäckt upplevelse och absolut inget som jag vill vara med om igen. Vi hade nog änglavakt som klarade oss och jag är glad över att allt gick så bra som det gjorde. Inga personer blev skadade bara bilarna. Idag är jag aningens mörbultad och trött efter en natt med dålig sömn men annars mår jag helt okej. Ska försöka ta mig i väg på hockeyn idag för att återgå till det normala livet så fort som möjligt. Dock får det bli till fots då jag inte längre har någon fungerande bil och det lär faktiskt dröja innan jag skaffar mig en ny igen!

Det går att läsa om olyckan
här på NWT och här på VF. Bilen på VFs bild är min lilla pärla. Vila i frid RZR! (Tänk jag är 22 år och har redan lyckats skrota två bilar, det måste vila någon slags förbannelse över mig!) Så igår blev verkligen inte som jag hade tänkt mig, idol och mys med två fina vänner byttes till akuten och röntgen, men lever gör vi ju så man får vara glad för det lilla!

Kommentarer
Postat av: Kirre

usch då! tur att ingen skadades. lät ju riktigt läskigt :(


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback