Svininfluensa

Jag brukar inte vara nojig inför att bli sjuk. Men just nu är jag meganojig! På min skola, där jag gör praktik nu, går det svininfluensa. Och det är inte så att ett barn blivit sjukt utan flera. Nu panikvaccinerar man hela skolan på en enda kväll, vaccineringen skulle egentligen ha skett från och med torsdag och framåt. Inga föräldrar eller lärare får ta sprutan eftersom det måste räcka till alla barn.

Idag förstod jag även att sjukdomen finns i mitt arbetslag. Detta gjorde att jag gick från nojig till meganojig. Vem vet om jag har tagit i, pratat med, eller till och med kramat ungen (tror till och med att det handlar om ungarna) som nu ligger hemma och är sjuk(a). Det är väl bara atthålla tummarna för att inte jag blir sjuk och att man kan få ta den där jäkla sprutan snart. Tills dess är det handsprit som gäller hundra gånger om dagen och ingen kroppskontakt med mina fantastiska elever!

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Usch säger jag som också är meganojjig! Hoppas du klarar dig (med hjälp av handsprit) trots att du har det runt omkring dig.


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback