Jag + bilar = nära döden

All over it again har jag varit med i en liten olycka i bilen. Denna gång ingen allvarlig sådan, då inget kom tillskada men ändå. Jag har sådan otur. Hur som helst, det som hände var att när jag skulle bromsa igår kom det fram ett ljud som lät ungefär så här: krrrrrrrsssssssssschhh och sen hände inget mer. Bromsarna hade slutat fungera. Som tur var befann vi oss på en raksträcka och kunde bara forsätta glida rakt fram tills jag kom på att jag kunde dra handbromsen, och då stannade vi. Slog på varingsblinkers och väntade på bättre tider.

Ringde till världens absolut bästa granne, Jan och frågade vad som kunde ha hänt han trodde det var allvarligt (haha) och satte sig i bilen och åkte till Kil där vi befann oss för att hjälpa till. Han kollade på bilen satte sig sedan i den och körde iväg, jag efter i hans bil. Människan är alltså galen och kör utan bromsar. Åkte till någon person som han kände som jobbar med att bärga bilar, ställde den där och idag levererades den till Karlstad, allt för en ynka femhundring! Förmodligen är det bromskivan fram som har kluvit (säger man så?) sig.

Jag är så otroligt tacksam för all hjälp, för att det inte gick fort när jag körrde och för att vi befann oss på en raksträcka. Annars kunde det ha gått i princip hur som helst. Nu ska jag sälja alla bilar jag äger och köpa en cykel istället. Det är ju inte meningen att jag ska köra bil..

Kommentarer
Postat av: Anonym

hu hu hu sikken tur du hade!!!!

sånt där är ju aldrig kul!



hoppas allt är bra med dej!

kram

2009-03-23 @ 16:34:25
Postat av: Stina

Jag tror nästan att du har en förbannelse över dig. Hallå, kraken !



Förresten, var är min videohälsning ?!

Postat av: Stina

Usch, va läskigt! Tur att det gick bra iaf!!



Vad tror du om en semifinalmatch i hockeyn snart? Eller, ska vi ha is i magen och försöka gå på en finalmatch istället? =)

2009-03-23 @ 18:43:19
URL: http://stinaflina.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch vad otäckt det kunde gått riktigt illa, hoppas det är lätt fixat.

Är första gången jag är in här så jag kikar runt lite:)

Ha en fin dag

2009-03-24 @ 13:54:27
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Nä fy! Vilken himalns tur att det gick bra!

2009-03-24 @ 23:00:52
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Carolina

Tack Jan!

2009-03-25 @ 23:58:55
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback