Annimoll goes rent hus

Igår var det storstädning som gällde, det blev läskigt rent här. Slet som ett djur med att få rent toaletten som har konstant rinnande otroligt kalkrikt vatten och den har därmed sett väldigt lortig ut. Nu blänker den dock likt aldrig förr. Golven är partikelfria, disken är diskad. Nu återstår bara att moppa golven. Jag har en sån där vanlig hederlig moppjävel men tycker aldrig det blir rent med den. Så jag åkte hem till mina kära föräldar, gjorde veckostädning där, och tog med mig mamma ångmopp. En sån där som man fyller med vatten och kopplar i stömuttaget. Med ett tag blir det skinande rent så rent blir det aldrig med en vanlig mopp. Sen kan man även ånga mattor osv, så nu ska soffan få sig en rengöring.

Det känns som om städning är det enda jag skriver om nuförtiden. Men jag har blivit så pedant. Sen ska jag lägga mig med en god bok.



Ett mirakel för oss som suger på att torka golv.


I helgen kommer min Pälle hem från Uppsala. Det gör Greger glad. Jag längtar!!

Kommentarer
Postat av: f

haha, skräll att huset moll har massa elektriska makapärer :P. LOL. jag vill ha disney tema, vill ej veta nånting om mig själv, eller så.. bara att den ska va snygg, kanske ha några av mina favvo foton? du bestämmer lite :)

2009-01-30 @ 11:56:08
Postat av: pälleplutt

och jag längtar också! ska ta mig ner till tågstation alldeles strax. ska bli lovely! puss på greg


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback