Pluggiplugg

Jag sitter just nu (eller inte just precis nu, men alldeles nyss) och pluggar inför tentan på lördag. Ordförrådstest. Riktigt tråkigt och förjävla onödigt prov. Jag kan förstå och blir förstådd trots att jag har ett litet ordförråd. Sådeså. Sen är många av de svenska orden på testen så svåra att jag inte ens vet vad dom betyder, hur ska jag då veta vad det heter på engelska? Nej död åt VOC/MCT tentan.

Har i alla fall under alla gånger jag kört testet den här veckan blivit godkänd alla gånger utom en. Men jag tänker inte se positivt på det hela då blir jag bara besviken när jag kuggar. Det tåls att sägas en gång till - död åt VOC/MCT tentan.

Ett test på ett svårt svenskt ord (i alla fall enligt mig). Vet ni vad  en/ett baldakin är för något? (Nej, ni får inte slå upp!!) Baldakin finns ju inte ens med i rättstavningsfunktionen.

Nej, jag är inte bitter.

Kommentarer
Postat av: Fredda

Fy fan va drygt, ordförådstest, lider med dig.
fast du får inte vara framstegsfientlig. Det dödar

2008-01-17 @ 13:51:02
Postat av: Carro

klart jag vet vad en baldakin är. Trodde ja alla visste! (men det är ju du som ska lära dey, vad tjänar det till att jag sitter här och berättar allt. Nej plugga på nu gumman.) :D


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback