Gott nytt...

Och så var ytterligare ett år av våra liv över. 2007 har blivit 2008. Ett år som jag ska jobba hårt för att det blir kanske det bästa året hittills. Försöka kan man ju alltid i alla fall. Nyårsaftonen firades som jag tidigare nämnt uppe i stugan i Särna. Det har bjudits på god mat - kanske för mycket god mat, trevligt sällskap, lata stunder och skidåkning. Inte så mycket skidåkning som jag hade hoppats på, då föret inte var det bästa efter lite regn dagarna innan. Jag hatar att åka i djupsnö och på isigt underlag. Och självklart det var precis de två underlagen backen bjöd på. Men det har varit en skön vecka fast nu känner jag mig färdig med livet i en byhåla utan något att göra. Imorgon ska det bli skönt att se folk och ta en tur på stan.

Idag är det den första januari ? dagen då alla pratar nyårslöften och diverse mål med det nya året. Själv har jag inga löften, det enda jag vet att jag vill är att jag under 2008 ska göra någonting med mitt liv. Och så jäkla svårt kan väl inte det vara. Jag vill åka utomlands en sväng, eventuellt även bosätta mig utomlands. Dublin står som punkt ett på där-ska-jag-ha-bott-listan och jag hoppas att det blir av i år. Jag vill se andra delar av världen men jag ska inte sätta upp för stora mål då jag inte vill ge mig av ensam och det verkligen är svårt att hitta någon i min bekantskapskrets som inte har fast jobb och vill följa med. Sen ska jag förmodligen börja utbilda mig till hösten och inleda den nya fasen i mitt liv som riktar in sig på framtiden. Fast jag är av den åsikt att man inte ska sia om framtiden, det är bättre att ta dagarna som de kommer. Men lite mål kan ju inte vara fel att ha.

Något man däremot kan prata om är året som gått och det har varit ett ganska bergochdalbanigt år. Det har verkligen svängigt likt aldrig förr. Men kanske har det också varit ett av de bättre åren. Jag har svårt att bestämma hur bra jag tycker att det har varit. Inte helt fy skam i alla fall. Jag har fått massa nya bekantskaper, bekantskaper som jag tror kan vara i flera år framöver ? förhoppningsvis livet ut. Jag har nog hittat en av mina bästa vänner i år. Kanske fann jag henne redan i slutet på 2006 men det var inte förrän 2007 jag förstod hur lika vi är och hur mycket denna person betyder för mig. Denna vänskap har dock, likt 2007, varit ganska svängig, med mycket åsikter som gått isär och diverse bråk hit och dit, men detta har alltid lösts. Ett år har redan gått. Och du har gjort mig så himla stolt. Du gjorde något som jag faktiskt inte trodde du skulle göra, men det gjorde du. Starkt jobbat hjärtat! Jag har även under det gångna året fått en journalistutbildning, varit i Moskva samt som vanligt sett en massa hockey. Ja listan kan göras lång, men jag orkar inte mer och ingen orkar nog heller läsa mer för så värst intressant är det ju inte.

Nu ska jag tjura för att internet är så segt att jag inte kan se på Andra Avenyn som jag hade tänkt och för att Scrubs inte börjar förrän om ungefär en halvtimme. Annars ska jag njuta av att vara hemma igen. Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback