10 000 steg varje dag

Starten på ta-hand-om-kroppen-grejen har just gått av stapeln. Jag och min vän Malin bestämde nämligen i fredags att vi varje dag, fram till och med februari (för då lär vi ha kommit in i rytmen så att det inte känns som ett tvång), ska gå minst 10 000 steg. Antalet steg ska sedan redovisas på bloggen och alla som vill får vara med - ju fler desto roligare. Lämna en kommentar om du också vill vara med.

Idag gick startskottet i alla fall och med Lars Winnerbäck i lurarna flög både tiden och stegen fram och nu har jag precis kommit in från min promenad. Det känns otroligt skönt, jag glömde dock ta mössa på mig och mina öron är som isbitar och det känns nästan som att jag kommer drabbas av en öroninflammation, men det var det värt. Nu ska jag krypa ner under en filt i sängen, läsa en bok och eventuellt även äta glass, är grymt sugen på ICAs trippel choklad rippel som jag har i frysen.

Dagens antal steg: 10 430.


Kommentarer
Postat av: Stina

Hehe, jag är ju i Oslo nu, med Elin och hon har en stegräknare.. Igår gick vi 10 007 steg (just för att komma över 10 000 gränsen) och idag har vi gått 10 810 än så länge.. Det blir mer.. Jag har ingen men ja antar att jag har gått lika många steg, åtminstonde ungefär. :D

Postat av: knelija

helllo! jag vill joina, lånar johans :P. igår var jag ute på promenad på 9855 steg ungefär :D, jag gick oCh gick o gick. idag sitter jag stilla :P. men ska hköra imorron! :)

2008-01-14 @ 17:03:51
Postat av: Hanna

Hejsan. Jag är ledsen att jag måste be dig om detta igen, men jag har nyss blivit singel och vill inte ha ngra bilder på honom i min blogg. Skulle du kunna tänka dig att ändra min design igen? Alltså, bara ta bort bilderna på honopm och ersätta med nya. Kram Hanna

2008-01-14 @ 20:11:27
URL: http://hanna1988.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag tänkte att du kanske kunde ta bilder från google, på blommor, eller ngt som passar in. Kanske ngt i guld. Bloggen blor lite privatare då, utan bilder "hemifrån". Du får fria händer :)

2008-01-14 @ 21:50:45
Postat av: Sara

Först promenad, sen glass??
Hur tänker du då syrran? :)

2008-01-15 @ 09:58:36
Postat av: Anna

Sara: att jag inte ska sluta äta onyttigt utan bara röra på mig.

2008-01-15 @ 12:11:43
URL: http://annimoll.blogg.se
Postat av: Emelie

hihi, våran "gå till romtävling" på jobbet börjar imorgon så då jävlar ska de gås! Ska inte ge mig förrän jag står på kolluseum! Vi kan gå tillsammans också någon dag om vi har svårt att få ihop stegen! Tänkte dra på spinning idag och i vår tävling kan man omvandla spinningen till steg. Jäklars vad steg det ger! hihi Pussis på dig

2008-01-15 @ 12:43:04
URL: http://emeliekindwall.blogg.se
Postat av: Reine Liil

svar: Det är min skylldighet att berätta när någon är vacker tycker jag ;)

Salut!

2008-01-15 @ 15:36:46
URL: http://www.refia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback