Annimoll goes 2009

Jag är egentligen inte speciellt mycket för det här med att skriva en nyårskrönika, men tillslut föll även jag för det. Det kan ju faktiskt vara kul att se tillbaka på om några år och eftersom vårat nyårsfirande inte är så fint och tjusigt tar jag mig lite tid så här på  kvällskvisten. Så här kommer det.

MITT TVÅTUSENÅTTA.


2008 började på exakt samma ställe som 2009 kommer att göra. I Sverige, Dalarna, Särna, på vår gårdsplan med utsikt över vackra städjan, då tillsammans med familjen och kusinerna. I år tillsammans med min underbara syster och årets nytillskott Dagmar.

Året inleddes som arbetslös, jag hade precis avslutat en kurs i Engelska och visste inte vad jag skulle hitta på. Sökte lite jobb, fick inget napp. Anmälde mig tillslut som vikarie inom barnomsorgen i Skived, Forshaga och ganska snart började telefonen att ringa. Jag jobbade mycket på en avdelning på dagiset Maskrosen och där trivdes jag verkligen. Både barn och personal var underbara. Många av barnen tänker jag fortfarande på.


Tiden förlöpte med lite jobb då och då och ganska mycket fritid, jag fick verkligen upp ögonen för webblayout och sysslade mycket med det. Fick förfrågan från Carolina om att hänga med och söka jobb i Norge. Sagt och gjort, dagen innan jag fyllde år drog vi till kycklingfabriken och fick jobbet, en vecka senare började vi. Det blev ett halvår av både skratt och tårar. Det var faktiskt en riktigt bra tid där jag träffade mycket nya vänner. Ett gäng grabbar som kom att betyda otroligt mycket och även två mycket speciella tjejer. En från norr och en från söder - Sandra och Matilda, dom förgyllde tiden med en guldkant och tillsammans gjorde vi mycket. Den här tiden ledde till mycket festande på helgerna då man hade permission från fabriken.


Sommaren kom och gick, ett nytillskott i familjen kom i form av en liten hund. Mitt lilla gosebäs Dagmar. Det, mina vänner, är äkta kärlek det. Snart började dock min tid på fabriken att lida mot sitt slut. Jag bestämde mig för att ta tag i mitt liv och mina studier. Lotten föll på lärarprogrammet och jag flyttade hem till Karlstad igen. Började läsa en kurs som utvecklade mig på flera plan, bestämde mig för att gå en väg jag inte trodde jag skulle våga. Snart hittade jag även en lägenhet och flyttade hemifrån. Nu står jag på egna ben.


För att summera året som gått kan man sammanfatta det med ett enda ord. Fantastiskt. Jag tror att det här är det bästa året någonsin. Mycket har man gjort, sånt som man borde och även sånt som man inte borde. Ibland gör man saker som man i efterhand ångrar, men gjort är ju gjort som det heter. Tyvärr.


Nej, nu ska jag återgå till nyårsfirandet i stugan. Med en flott måltid och nästintill lika flott hår. Och då menar jag inte flott som i tjusigt alltså. Det är skönt att inte behöva vara så där jävla perfekt jämt.


Gott nytt 2009 mina vänner!


KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback