Välkommen tillbaka.

Då var det kanske dags för en uppdatering här på kära bloggen. Det var inte igår jag lämnade något till er att läsa precis. Mycket har hänt sedan sist och nedan följer nu en snabb återblick.


  • Jag har slutat jobba i Norge. Fredagen den 15:e Augusti gjorde jag min sista dag på Nortura Hearland. En dag som avslutades med att jag blev badad i ett stort kar med marinad, inte bara en utan två gånger och med huvudet under ytan. Äckligt, ofräsch och fett så det skrek om det. Det är en fin liten tradition dom har på fabriken, det må jag säga.
  • Jag har i och med att jag slutade jobba i Norge flyttat hem till mamma och pappa igen. Något som känns lite si så där - som M. skulle sagt. Jag letar numera lägenhet i Karlstad, så är det någon som läser detta, som har en lägenhet i bakfickan med en max hyra på 4000 i månaden - hör av er vet ja.
  • Som om det inte vore nog med att jag har slutat jobba, flyttat hem och letar lägenhet så ska jag även börja plugga på måndag. Jag börjar läsa till lärare i de tidigare åren och har med andra ord de närmaste åren i mitt liv planerade. Tyvärr har jag kommit in på fel inriktning men hoppas att detta ska passa mig så pass väl att jag lyckas håll ut en tid framöver tills jag förhoppningsvis kan byta till den inriktning jag vill gå. Jag läser nu någon form av estetiskt lärande men vill istället läsa en inriktning som heter hinder och problem för lärande. Så då vet ni det också.
  • Den lilla (jättestora) bilen slutade att krångla och har sen sist gått som en klocka. Bortsett från att däcken var helt utslitna och behövdes bytas. Och bortsett från att jag har fått ett stenskott mitt i synfältet och därför måste byta hela rutan. Och bortsett från att bromsbeläggen var helt utslitna och behövdes bytas. Men detta är ju faktiskt ingenting som påverkat körningen. Jag tackar för en trogen tid tillsammans med dig. Men nu ska det sista med den stora bilen fixas och sen ska den ut till försäljning. Någon som vill köpa en Ford Mondeo för 25 000? Jag ska nämligen ersätta den med en liten söt Ford Ka som jag igår tackade ja till. Snart är jag alltså ägare till två bilar. Oj, oj. Hur ska detta gå?

Ja, det var väl ungefär det som har hänt sedan sist. I korta drag. Förmodligen är det bra mycket mer som har hänt men jag kan, i skrivandets stund, inte komma på något mer. Framförallt ingenting som är så intressant att någon annan än jag själv bryr mig. Nu är det dags för att masa sig utanför dörren och ta tag i storstädning av bilen.


Tack för mig för den här gången. Lita på att bloggen kommer börja uppdateras bra mycket oftare nu än vad den har gjort de senaste fem månaderna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar du smink? Bli medlem här http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=17924 och du kan få 150 kr i presentkort på Kicks, det funkar :)

2008-08-20 @ 12:01:21
Postat av: Number nine on Melon Lane

Tvi för en sån liten fin ÄCKLIG tradition. Att du överlevde under ytan!

2008-08-20 @ 17:41:36
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Sebbe

Håller med hilajns.



Fin header btw ;P

2008-08-21 @ 13:36:48
URL: http://sabbaa.se
Postat av: tina

hej tjejen. Har du några tips hur man ska gå till väga för att ordna jobb i norge? Vill börja jobba på kycklingfabriken (antar att det var den du var vid) uppe vid töcksfors 20 min in i Norge. Hoppas du kan hjälpa mig:) Är i desperat behov av att få säga upp mig från mitt nuvarande (max hamburgeri.) Har du msn så kanske du kan adda mig där? [email protected] Tack på förhand. Kram, Tina

2008-08-24 @ 15:16:24
URL: http://thaw.blogg.se/
Postat av: Emma

hej gumman



hoppasde in på din blogg ;) kul o se vad som händer!! o jag såg att du letar lägenhet... en tjej kompis till mig försöker bli av med sin!!!! En jättefin 1a på Bellevue(värt en titt, jag lover), vet inte om det skulle va nått. Hör av dej till mej i såfall. hoppas allt är bra gumman!

kram

2008-08-25 @ 15:41:15
URL: http://openyoureyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback