Engelskan äter upp mig inifrån

Jag tror aldrig jag har pluggat så här mycket förut. Och jag tror aldrig jag har varit så stressad och nervös inför ett prov någonsin. Det är superduper svårt och massor att lära sig och samtidigt har man saker att göra i alla andra kurser också. Då blir man lite lätt (nej jättemycket) stressad. Och problemet är också att jag aldrig förut verkligen har velta så här ända in i själen klara en tenta. Jag kommer att bli knäckt om jag inte klarar den, det vet jag, men ändå vet jag att det är så svårt att jag är inställd på att inte klara den. Ja det låter konstigt och det är väldigt konstigt formulerat. Men så är det och så kan det vara ibland.


Nej fy fan, det är stor klump i magen på mig. Den växer sig dessutom större för var dag som går. Jag är otroligt tacksam för min syster som hela tiden ställer upp och hjälper mig. Jag vet inte hur jag ska kunna återgälda dig, det är nästa omöjligt. Numera tänker jag på engelska, drömmer på engelska och vaknar ibland kallsvettig och funderar på och det verkligen är värt det. Varför gör jag det här? Är det ens kul?


Jag har i alla fall funnit några nya bra vänner. Så nu kan jag lägga till ytterligare några till den underbara bekantskapskrets jag har.


Nej, nu ska jag gå ut och gräva en stor grop, lägga mig i den och be någon fylla igen. Ja, så känns det just nu. Tack för mig!


Kommentarer
Postat av: Sara

Du måste försöka koppla bort ibland. Det är inte hela världen att köra på en tenta. Men jag tror verkligen att du kommer klara även den här tentan. På onsdag hjälper jag dig komma igång.
Sov gott nu och tänk inte mer på skolan
KRAM

2007-10-21 @ 23:51:57
Postat av: Runaragnethe

I love guest books, keep up the good work!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback