Och så var det dags att fälla en tår igen

Fel. Fel, fel fel. Svenska folket ni har fel! Jag säger som dom sa när Färjestad lyckades besegra HV, trots att det nästa var omöjligt och helt utdömt (Jag pratar om miraklet i Jönköping, om ni inte fattat det). Jösses svenska folket (fast här sa dom då HV), vad göööööööör ni?

Och nu talar jag givetvis om Idol 2007. Må hända att Mattias inte var den stjärna vi letade efter. MEN! Har är bättre än Andreas. Han är mycket bättre än Andreas. Jag gillar Mattias, jag tycker han är bra. Men tydligen håller ni inte med och det är tråkigt, för jag hade gärna sett att Mattias fick vara kvar åtminstone till nästa vecka. Kanske till och med två veckor. Sett till prestationerna över lag skulle Amanda åkt ut innan honom. Mattias är tonsäker, det är inte Amanda. Fast jag gillar henne ändå. (I smyg.)

Senaste programmen har varit lite utav en besvikelse. Jag har fortfarande inte kunnat släppa det faktum att Christoffer åkte ut förra vecka. Det är för mig helt ofattbart. Jag sörjer, och det borde ni också göra. Det var ju han och Marie som skulle stå där i finalen.  Nu får det istället bli Marie och Daniel, men jag gillar egentligen inte Daniel så mycket. Han är för spattig för mig. Jaja, skitsamma. Jag kan inte göra så mycket mer än klaga och sörja. Så så var det med det.

Det jag ville säga var i alla fall att det var tråkigt att Mattias fick lämna tävlingen. Men så är det. En ska åka varje gång och i år är dom alla väldigt bra. Det är jämt. Och spännande. Och varje fredag sitter jag med lite ont i magen och är skitnervös över vem som ska få åka.

Kommentarer
Postat av: Emelie

jahaa, de va hans om åkte.. :p Brukar verkligen slaviskt följa idol men i år är det dåligt på den fronten alltså!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback