Hur du ändrar din header

Okej. Här kommer guiden: Hur du ändrar header på din blogg. Klicka på mina bilder för att se hur/var du hittar saker.

1. Väl ut en bild du vill ha.
2. Ladda upp bilden på bloggen utan att publicera den i ett inlägg. Gå sedan in i bildarkivet. Klicka på bilden.

3. Då skickas du vidare in till en annan sida. Klicka på bilden igen.

4. Då skickas du in till ytterligare en sida. Där du endast ser bilden. Kopiera då texten som står i adressfältet.

5. Tryck på tillbaka-knappen och väl sedan i menyn: Design klicka sedan på redigera stilmall

6. Då får du upp olika html-koder och liknande. Leta då upp stället där det står #header {
background #FFFFFF url
 (behöver inte nödvädndigtvis stå FFFFFF. Kan stå någon annan färgkod)

7. Efter background #FFFFFF url (eller annan färgkod) finns en parantes. I parantensen klistrar du in texten du kopierade från adressfältet (från punkt fyra).
OBS! Om du vill att hela bilden skall synas kan du behöva tänka på hur många pixlar bilden har. Bilden bör inte vara bredare än 800px. Bredd spelar ingen roll men exempelivs 200px är bra. De två understrukna orden är där du hittar bredd och höjd. Där kan du ändra antalet pixlar.

8. Nu är det bara att trycka på förhandsgranska och se hur det ser ut.

Hoppas ni kanske blev lite hjälpta.
Hej från mig.

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag får ingeting till att funka trots din tipp topp beskrivning på hur man gör! Har ingen parentes efter färgkoden i header. Färgkoden heter dessutom inte ngn kombination av bokstäver och siffror utan transparent. Sen står inte färgkoden som man ser att det är på din dirket under header utan hos mig är det först ngt om marginal och sen kommer färgen. Fattar noll! Finns väl bara ett ställe där det står #header, eller? Har testat att göra parentes och föra in url koden (url står det inte heller nånstans från början). Koden har jag sen tidigare förstått hur jag får fram genom bilden. Syns ingen ändring när man förhandsvisar:S :( Uttjatad historia detta känns som...

Postat av: Helen

Hej igen! Nu funkar det att få in en bild men bara om jag väljer en stilmall som redna har en headbild så att jag bara kan byta url kod. *strange*. Men det får jag väl leva med... blev ju så glad när det väl funkade efter alla en miljoner klickningar. Nu är det svåra bara att hitta rätt storlek på bilden. Blir inte riktigt bra ännu... Vilken himla följetong jag är! Ha de!

2007-06-16 @ 23:46:39
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Helen

Får invänta rätt läge att sitta och testa lite. Är som du säger att det tar tid att trixa med. Otroligt anällt av dig iaf:) Ha det bra!

2007-06-17 @ 21:08:37
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Anna

Hej!
Tack för din suveräna beskrivning! Jag har lagt in en bild i header, men jag får inte bort den "gamla" texten i från headern. Jag har en header med ny text i.

2007-06-20 @ 21:26:54
URL: http://annaferm.blogg.se
Postat av: Blogfemale

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!

2009-11-10 @ 08:35:36
URL: http://www.blogfemale.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback