Fy fan vad bra man kan vara

För ett år sedan var man så jävla bra. Man var lycklig, stolt och himla glad. Med en enrom känsla av allt möjligt sprang man ut för Tingvallagymnasiets trappa. Det var min dag. Idag var det min kusin som var så där jävla bra.
Efter fyra års slit på Stjerneskolan i Torsby var det dags. Dags att ta studenten.

Tur med väder och vind. En lite för lång avslutning men så slutligen kom dom. Nybakta studenter. Sen bjöds det på enormt god mat och trevligt sällskap hemma hos hans Anna. Cut, Allibloj och till och med Anders var där. Det var trevligt. Och varmt. Underbart varmt. Nästan lite för varmt för en sådan dag. 32 grader läste vi på termometern i Anders bil. Sommaren är verkligen här.

Jag måste säga att jag inte längtar tillbaka längre. Jag har gjort mitt och är klar med det. Gymnasiet alltså. Det var en underbar tid och tiden därefter lika så. Jag var arbetslös och nöjt av fint väder. Umgicks med vänner och hade kul. Halkade in i Molkom på ett bananskal. Fick en utbildning, nya vänner och framörallt nya erfarenheter. Hur bra som helst. Nu står jag dock här igen. Utan att riktigt veta vad jag ska göra. Men det ordnar sig alltid. Det gör det faktiskt.

Grattis Rasmus - min gullekusin och Anna till studenten. Fy fan vad ni är bra!
Grattis till alla andra som också tagit studenten idag. Ni är nog också rätt bra.

Kommentarer
Postat av: Theodormathilde

Great Site. Useful info. I will surely check back soon.


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback