Underbart i Särna

Efter ett par dagar med skogsvandring, fjällvandring, bad, sol och trevliga stunder med släkt och syster är jag ganska utmattad. Men vi har haft det bra. Jag verkligen älskar att vara i Särna. En stillastående liten by där det enda folk gör är att köra bil. Fram och tillbaka genom byn, den så kallade raggarrundan. Charmigt ? eller också inte.

 

Så fort man kommer in i våra stugor infinner sig ett slags lugn. Det finns alltid saker att göra och vill man inte göra något kan man alltid bara ligga och läsa en bok. Eller kanske titta på den vackra utsikten. Det är otroligt vilken fin utsikt vi har från vår gård.

 

Det var några sköna dagar vi fick där uppe. Hem kom jag till ett rum utan kartonger, LP-spelare och skivor över både högt och lågt. Kenneths grejer är lämnade i Älvdalen efter många om och men. Tack faster-Karin att ni lämnade av grejerna på vägen hem så jag slapp åka den omvägen. Här är och jag saknar hans gudomliga musiksmak.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback