Bombhot mot Löfbergs Lila Arena.

Bombhot mot Löfbergs Lila Arena.

26307-104

Modo ledde med 2-0 mot Färjestad när klockan stod på 12.43 in i tredje perioden och matchen fick brytas på grund av ett bombhot.

Två anonyma samtal inkom till SOS-alarm strax efter klockan 17 ikväll. Båda riktade ett bombhot mot Löfbergs Lila Arena. Polisen i Värmland tog hotet på allvar och valde att avbryta matchen och utrymma arenan. Samtliga 8250 åskådare befann sig snart utanför arenan.

Bombhund från Göteborg är inkallad och tills dess att den har genomsökt arenan hålls byggnaden stängd.

Hur matchen kommer att sluta vet ingen. Imorgon efter klockan 12.00 fattas ett beslut om matchen ska spelas klart eller om poängen ska gå till Modo.
 Foto: Hans-Göran Bäckström /
farjestadsbk.se

Kommentarer
Postat av: Angelica

Det var säkert någon Färjestadare som ringde in och hotade bara för att ni låg under... ;)

Postat av: Anna

Angelica: Säg inget.. men det var jag.
Haha, nej det tror jag faktiskt inte att det var (ett fbk:are alltså). Antagligen kommer ju matchen inte att spelas klart och poängen kommer i sådanafall att tillfalla Modo, så det var ett jäkligt puckat Färjestadfan i såfall. Men många av dom är ju faktiskt det. Som jag sa på ståplats igår: Det är bara jag som är normal.

2006-10-29 @ 11:42:11
URL: http://annimoll.blogg.se
Postat av: Svenann

I really liked your website. Thank you very much! Its a great website!very interesting and informative.

2008-09-18 @ 14:47:57
URL: http://svenann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback