Lycklig, olycklig, tvivel



Ena dagen lycklig och duktig student och andra dagen arbetslös och olyckligt.
Spelet för omgviningen är slut.
Jag är olycklig och arbetslös.
Jag vill inte vara kvar här.
Jag vill någon annanstans och få ett liv och massa vänner!
Jag vill fly!!


Det kallas tvivel, det där som stör

Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör

och jag ser hur du tänker på nåt

hur du längtar dig bort

som en fågel i bur

En obehaglig distans

en konstig känsla nånstans

Det känns tomt - eller hur?



Kommentarer
Postat av: Gustaf

Ibland kan jag längta tillbaka till den dagen då jag tog studenten. Hela livet framför mig och alla valmöjligheter i världen. Samtidigt så minns jag vilken ångest som kom över mig då jag fick för mig att jag var tvungen att välja en inrikting, som jag var tvungen att leva med resten av livet. Att ta ett steg som man inte kan backa ifrån.
Nu flera år senare, har jag upptäckt att steget inte var oåterkallerligt. Arbetslös? sök nått skräpjobb för att fördriva tiden.. eller sök in på småkurser på nån högskola för att komma bort. Högskola är fantastiskt roligt, och inte hur mkt enklare än gymnasiet som helst. Att komma bort. Träffa nya vänner. Festa. leka. plugga ämnen som man tycker är roliga. Rekommenderas varmt. Hmm.. nu när jag sitter o skriver kom jag på att jag faktiskt inte har koll på hur gammal du är. Kanske har du redan gjort allt och tagit högskoleexamen.. nåja.. Det är sent på eftermiddagen och jag är galet trött. Hur eller hur.. ha en alldeles underbar dag. Gå ut och fånga en fjäril till.
/gustaf


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback