Idol final

Rätt kille vann, men fel kille förlorade. Jag pratar givetsvis om Idol 2006. I år var det väldigt jämt och det fanns ingen som var mer värd att vinna än den andra. Vad som avgör tävligen vid ett sådant  här stakrt startfält är vinnarlåten. Vinnarlåten som i år var en riktig tråkig-dansbands-smör-pop-dänga. Eriks framförande av låten var helt okej men Markus var aningen bättre. Det märktes att Erik har varit sjuk, han sjöng inte riktigt lika bra som tidigare och det hände faktiskt att det kom en och annan sur och sprucken ton. Markus körde vidare med sin norrländska, lugna stil. Hans version av Fix var som en smekning längst ryggen.

Nej, det fanns inget rätt och fel igår. Jag hade blivit nöjd vilket som. Egentligen önskade jag att både Erik och Markus hade kommit på andra plats. Båda dessa herrar är värda att få spela in en grymt bra platta, inte en redan färdigskriven tråk-pop skriva. Skivan kommer visserligen gå åt som smör i solsken men det är ju inget som någon skulle lyssna på om det inte var en Idol produkt. Det är inget som jag kommer att lyssna på i alla fall.

Tidigare Idol finalister var på plats och ingen var särskilt bra. Daniel, Darin och Agnes körde mes-musik som inte imponerade speciellt. Sebastian däremot imponerade lite, men inte mycket. Han har kvar sitt eget sound och det känns som att faktiskt vågar säga ifrån och därmed får köra sin egen grej. Men vad hade han gjort med håret?

Sist men inte minst är jag imponerad och nästan lite rörd av Eriks uttalande och tack till fansen. "Ni har gjort mig till en större människa och fyllt mitt hjärta". Det är fint sagt. Han är en bra människa och även om det tar emot att säga det så har han faktiskt fyllt mitt hjärta. Killen är verkligen Snygg-Erik och jag smälter bara jag ser honom.

Okej, två Idol-inlägg på raken, lite töntvarning jag vet, men sjutton jag har en sån grym bloggtorka och har inget annat att skriva om.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Precis.. rätt man van och fel förlorade.. :/

Ha det

Postat av: Anonym

haha...neeeej, du är ingen tönt!men smart uttryckt, rätt van men fel förlorade! På fredag ska vi ha juuuul-kuuuuuul!

2006-12-05 @ 19:03:38

Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback