Foto

Foto!
Idag har vi fotolektion. Tills idag skulle vi har tagit kort, på en pryl, på en person och på en grupp.
Det här är min prylbild.

26307-38

Ett skarpt äpple med en suddig bakgrund.
Det fick jag jättemycket beröm för.
Läraren, som är en riktig fotograf, tyckte att jag skulle skicka in kortet till scanpix.
Han sa att det var så bra att tidningarna skulle betala för att få använda det.
Så jag skulle kunna tjäna pengar på den.
Det va bra beröm!
Så sa han att du är ju fotograf du! :)

Här är mitt porträtt.
Det blev lite mörkt. Men väldigt bra ändå!
Går ju att ljusa upp det lite i photoshop!
26307-39

Här är min gruppbild.
Den blev jag inte helt nöjd med, men den duger!
26307-40

Det är verkligen himla kul att ta kort. Men det är svårt att ta på beställning.
Man måste ha motivationen för att kunna ta en riktigt bra bild.

Jag undrar varför det är så himla svårt att ta beröm.
Jag tyckte verkligen det var jobbigt när jag fick beröm för mina kort.
Jag tar självklart åt mig av alla beröm jag får. Men jag ser ut som jag inte bryr mig.
Det ska jag ändra på! Det ska vi mitt nyårslöfte 2007.
Jag har mycket lättare för att ta kritik än beröm. Det är lite konstigt.

Kommentarer
Postat av: Lauritsjasmine

Nice site, cool background. toni.


Kommentera inlägget här:

Ditt namn eller alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress (Det är bara jag som ser den):

Blogg eller hemsida? Skriv adressen här:

kommentarer:

Trackback